Car problem..

Har jag någonsin berättat varför jag valt att inte ha körkort och bil? :p
Jag börjar mer och mer förstå att jag har gjort ett bra val! hahah

De senaste två månaderna av mitt liv har jag nämligen tillbringat mycket tid och en hel del pengar på att reparera eller försöka återuppliva bilar..!
Kan ni tex tänka er putta en bil uppför ett berg i väldigt hett klimat? Inte bara denna hetta utan också putta i nästan nittio graders vinkel och dessutom springa...!? ..ingen hit kan jag säga!
Eller mitt ute på motorvägen- trefilig motorväg!! ..inte heller en hit!

Igår hämtade vi återigen bilen (läs: skroten) från verkstaden. Skönt!
..sen va hände på kvällen? Nämen ojj, bilen startar inte! ..inte ens med puttning eller startkablar.. så välkommen till en ny verkstad!
Bilen är hämtad idag, okej bra- nu äntligen... Men nej nej.. måste tillbaka, surprise! imorgon eller på måndag..
Ska detta onda inte få ett slut?

Men visst, det är ju lärorikt, hahah! Tur att vi har tiden på vår sida och att vädret är fint! hahah!
Det är även en fantastiskt fördel att ha vänner som ställer upp! Vad hade vi gjort annars?! Tack! :))


Kommentarer
Postat av: Pia

Hahaha see your point;) men de e ju ändå rätt bra o ha (om de funkar vill säga)

kraam

2011-11-18 @ 16:33:44
Postat av: mamma-sama

Vad väntar ni er? Det är ju en Honda!! Resten av din familj sitter här i kalla dimman och tröstar oss med lite vin och god fransk gryta och hembakat bröd och troligtvis popcorn lite senare och kladdskaka. Alla hälsar utom Benny....

2011-11-18 @ 21:00:31
Postat av: Rickard

Men ni har ju inte vinterdäck, undra på att ni inte kommer nånstans ;) Har ni varit två månader redan, oj. Ska bli duktigare på att surfa in o läsa ikapp, ni verkar vara ett riktigt kul gäng over thaa så det blir kul att höra mer! För att hitta dig på skype är då helt omöjligt.

2011-11-19 @ 00:42:31
Postat av: Viktor

Hahah, just det glömde. det ska väl va en golf då för att det ska rulla bra? men tyvärr finns det inga här i malaysia..

2011-11-20 @ 15:46:56
URL: http://offthegrid.blogg.se/
Postat av: Viktor

Hmm, vinterdäck tror jag inte finns att få tag på här min norrlänska vän ;))

hahaah, tänk om jag glömt mitt skype lösenord? hahaha

2011-11-20 @ 15:51:21
URL: http://offthegrid.blogg.se/
Postat av: Bolivianerna

Härligt att du håller formen iallfall :)

Och du slipper skrapa rutorna en kall morgon i Skåne.

Avundsjuka såklart

Kram S&A

2011-11-20 @ 19:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0