Mount Pinatubo

När vi ändå var i Filippinerna passade vi på att besöka en av världens vackraste platser- toppen av Mount Pinatubo. Detta är en vulkan som hade sitt utbrott 1991 och hela staden i närheten blev begravd av aska..
Jag åkte ner till Clark på måndagen- en bussresa på 5 timmar. Tilläggas kan att jag var den enda vita på den bussen. Hahhaa, den tog mig iallafall ner till de andra pojkarna, David och Simon.

Efter att gått upp 0430 på morgonen och druckit en kopp kaffe så begav vi oss. Det var allt en skumpig resa över stock och sten, och även floder. Efter ett tag kunde vi inte åka bil längre (eller vi kanske kan kalla det en traktor) .. Då fick vi fortsätta ungefär två timmar till fots, också såklart över stock och sten och över floder och vattendrag!
Men jag lovar er, det var helt klart värt varenda pesos (valutan i filippinerna) och vartenda fotsteg, vartenda skoskav och sår och blöta skor och kläder... se själva.. Fantasktiskt!











Kommentarer
Postat av: Pia

Vilken äventyrare du är! :)

Å vilka hääääärliga bilder!



saknar dig lots ♥

2011-12-26 @ 22:48:50
URL: http://piaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0