Papar- Regnskogen

Varje onsdag så åker församligen upp till ett område som ligger en bra bit härifrån, för att jaa.. för att de goda nyheterna ska bli predikade på hela den bebodda jorden- även i regnskogsområdena!
Och det är klart att vi följer med dit upp!
Ljuden vi hörde och träden vi såg gav verkligen en känsla av djungellivet och inte minst ska vi tala om fuktigheten, hahah- svettigt..
Det är allt trevligt litet projekt och två av de tre bröderna i vår församling anordnar också möten där uppe varje vecka, vilket otroligt jobb vännerna gör!
Tyvärr så träffade jag och min partner inte så många hemma, och vi kom på varför sen...
Längre fram låg nämligen ett risfält, och som ni kan se på ena bilden så var det fullt med asiater där, och de arbetade minsann på det gamla tradionella sättet.. häftigt att se!

Sen för någon dag sen blev jag allt överraskad när de frågade om jag ville ha bibel highligts eller som det heter på jugoslaviska- pouke iz citanje biblija. Jobbigt men klart jag ställer upp, och de sa att det gick bra, hahah, så jag får väl lita på det! Detta var alltså i torsdags, det tredje mötet vi var på i vår församling, hahah- de stackars tre bröderna som finns där i Penampang english congregation blev glad att vi kom!
Ja den heter så- Pen-am-pang.. Eller som vi brukar säga, pang-pang församlingen, hahahha, mycket lättare att uttala.. 




 

Kommentarer
Postat av: Pia

Häftiga bilder! :) Vilket äventyr du får vara med om.

Såå roligt att det går bra!

Saknar dig ♥ många kramar

2011-10-03 @ 09:35:25
Postat av: Josip

Vilka finna bilder Viktor :)

Ducktig du är, med BibelHiglights eller Pouke.



Tack för finn izvjestaj!

Uzivaj sa bracom.

2011-10-03 @ 12:17:20
Postat av: MENA O TANJA

vi saknar deeeeeeeeeeeeeeeej!! vi vill oxå gå i tjänst i paradiset :D kram från regniga sverige (be för oss ;))

2011-10-03 @ 14:53:33
Postat av: Viktor

taaack! saknar er också..!

Regn? Men ni ser väl att vi också har kisobran :p klrt jag ska be för er! hvala josipe- ..hocu!

2011-10-03 @ 17:37:07
Postat av: gordana ristic

hhhhhhej kära broder kako si dali si dobro. jagoch david er nu änsama mmmm lädsen men jag har sett din fotto du har vexste du er lång nu vi saknar dig david och jag mycket kramisaaaaaaaaaaarrrr

2011-10-06 @ 21:06:05
Postat av: Anonym

Vad lång du är! Som i Bolivia!:)

2011-10-07 @ 15:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0