Akuten

Jaa, det är sant.. vi gjorde ett besök på en av Kota Kinabalus akutmottagningar.
Ett för mig spännande studiebesök- eftersom det var stackars Linus som var sjuk.
Han hade haft feber ett par dagar och så var det en klok lokal kvinna som skrämde upp honom att det kanske kunde vara denguefeber.. och Linus som var den enda av oss som inte varit i djugeln hahaha, rätt ironiskt om han skulle ha blivit smittad och inte vi andra..

När vi kommer fram berättar vi vårt problem och oron över att det kanske är denguefeber så säger de rakt ut- "yes, probobly" glubb, är vi så råa och raka, vi sjukhuspersonal? 
Men allt slutar gott, Linus blev friskförklarad både från dengue och malaria..
Sedan några dagar senare var det min tur att ligga nedslagen med hög feber, men med min stora erfarenhet så förstod jag att jag hade samma sjukdom som Linus.

Men jag måste erkänna att när jag ligger där i min feberfrossa- i den Malaysiska värmen så drömde jag mig tillbaka till Bolivia och medicinen där- hästsprutan i musculus gluteus maximus- som gjorde mig frisk med en gång... "tänk om jag kunde få.. tänk om..tänk om jag bara vore,.. tänk om.." Hahahah, men blev frisk ändå.. :))





Kommentarer
Postat av: Ingalill

Hej jag är hos min sons familj och har haft möjlighet att se på bilder och läsa om ert äventyr. Låter jätte spännande men se nu till att komma hem frisk och utan bestående men.Johan och Carina hälsar så mycket speciellt till Linus och hälsar honom välkommen tillbaka till Vattubrink(Södertälje).

sköt om er.

Srdacno pozdravljamo vas!

Ingalill

2011-10-29 @ 19:11:23
Postat av: Tanja & Josip

Cao Viktor,



kako lep izvestaj.

fali samo slika o tebi u akuten! ;)

Falis nam punoooooooooooo!

Danas smo bili u Värnamo u sluzbi, 16 objavitelji, dali 147casopisa.

I mi imamo lepu sluzbu.hehe ;) (ali bez sunca)



Puno pozdrava od nas!

2011-10-30 @ 19:57:15
Postat av: Los dos bolivianos

Den sprutan du fick i Bolivia var inte av denna världen.. Intressant var ju också att den verkligen sänkte din feber rejält och att du typ var helt frisk väldigt fört..

Stackars dig bara att den var så stor att du hade ont i musculus gluteus maximus typ i 2 dagar! Din kropp var inte gjord för sådanna häst-sprutor även om det fungerade!:)

Fina minnen vi har med dig kompis!;)

2011-11-28 @ 07:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0