Kretsmöte

Förra veckan hade vi kretsmöte här på Sabah, den bestod av hela två församlingar, hahah- alltså de båda engelsktalande församlingarna här i Kota Kinabalu, Penampang och Inanam English..
Närvaroantalet var hela 185 glada vänner!
Vi hade hyrt en lokal här i KK som vi städade och slet för att få fin. och fint blev det. Jag, Simon, Björn och en lokal broder- Thompson fick det stora uppgiften att sätta upp tematexten, hahaha och det var inte det lättaste i den heta Borneo-värmen och med endast en stege, hahah! Försöka få texten rak, inte skrynkla till den och få den tillräckligt högt upp, nästan en omöjlighet Men faktum är att tillslut lyckades vi, efter myckert svett- då menar jag verkligen svett och med hjälp av både stolar och bord och hammare och spik!

Under sammankomstdagen fick Thompson och jag, (brodern på bilden, bredvid mig) vara podietjänare. Hahaha, och vi fick hedersplatsen. Inte fick vi sitta på podiet, bakom kulissgardinerna som ordföranden fick göra, utan vi fick tillbringa dagen i ett skymsle till höger om podiet, en liten liten korridor som ledde till en toalett!! Så det vi kunde se under den dagen var den vackra (läs fula) väggen en meter framför oss och den vackra (läs återigen fula) toaletten! Visst emellanåt fick vi ju springa fram och justera mikrofon och talarstolen :))

Den andra lokala brodern på bilden är sammankomstens enda dopkandidat! Vi hämtade upp honom på morgonen och då var har allt lite nervös men när allt var klart så var han sammankomstens gladaste närvarande!


 

En annan glad sak denna dag var att en kille som jag och Linus träffat i tjänsten hade lovat att komma, och gissa vem som ringde mig kl 09.00 på morgonen och sa att han var utanför, precis som han lovat? Jo, den glada malayen Eleazar han själv :)) ..och inte nog med att han kom, han tog med sig sin fru också!

Han sa efteråt att han uppskattade programmet mycket! Även om han inte förstod allt så var det mycket enklare än i hans kyrka och han trivdes bland alla vännerna!

 






Kommentarer
Postat av: Pia

Va roligt! Uppgiften var väl mer haha-rolig....;) men roligt med en ny bror å åb osv

SAKNAR DIG!

2011-11-07 @ 15:53:53
URL: http://piaolsson.blogg.se/
Postat av: Simon

Haha, Viktor är verkligen den stora vita jätten.. :)

2011-11-11 @ 15:27:14
URL: http://linderborg.com
Postat av: rebecca

Hej kompis. Till min förvåning så dök du upp på min mammas datorskärm. Men spännande! Hoppas inte värmen tar kål på dig! Har inte sett en enda bild på solglasögonen :(:(:(:(:(! novembermånad och det är 10+… ingen snö… inget slask. Faktum är att det har varit solsken. Kanske Leila redan har berättat? Kretsvecka nu och sen pionjärskola. Därefter är det bara en månad kvar till Afrika. Min tanke är att jag ska hinna åka till halmstad och hälsa på Suada… vet att hon vill och behöver. Men! Har en bror som ska gifta sig på dominikanska två veckor efter att jag kommit hem från Tanzania… så mycket att hinna med innan avresa… som om det inte redan var tillräckligt:) och fullt upp på Mcdonalds, förhoppningsvis får jag ledigt något i december så att jag åtminstone kan hälsa på min syster i malmö. Puh! :D Skönt att du slipper sånt just nu! Ha de!becca

2011-11-12 @ 00:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0